Inteligencja społeczna
Bardziej efektywny i ludzki sposób bycia inteligentnym
Twarde kompetencje zawodowe
nie wystarczą
Większość naszego życia zawodowego spędzamy na kontaktach z innymi ludźmi, a sposób, w jaki sobie z nimi radzimy jest źródłem niektórych z naszych największych sukcesów, ale i najbardziej dotkliwych porażek.
Często skupiamy się na opanowaniu technik, narzędzi i procesów wymaganych w naszych dziedzinach i w naszej pracy, ale zarządzamy naszymi relacjami za pomocą naszych nawyków i intuicji.
Dodajmy do tego wzrost liczby interakcji, digitalizację kanałów komunikacji, nieustającą presję na wyniki, gorączkowe próby zrobienia więcej w krótszym czasie i rozkwit sztucznej inteligencji obiecującej cuda. Łatwo więc zrozumieć, dlaczego relacje międzyludzkie na tym cierpią.
Relacje stały się, bardziej niż kiedykolwiek, źródłem niewykorzystanej produktywności i zadowolenia dla tych, którym płaci się za zarządzanie, sprzedaż, czy negocjowanie. To oni dbają o wizerunek firmy i zwiększają jej wyniki, ale także kosztują firmę najwięcej.
Ich sposób zarządzania oraz przygotowywania, rozpoczynania, prowadzenia i kończenia spotkań i rozmów jest decydujący. Decyduje o:
✅ Efektywnym wykorzystaniu czasu,
✅ Uzyskanych wynikach,
✅ Jakości relacji,
✅ Komforcie wszystkich,
✅ Wizerunku firmy.
To właśnie nazywamy inteligencją społeczną. Można ją rozwinąć, a my się w tym specjalizujemy.
Bądź odważny
Bądź precyzyjny
Bądź uprzejmy
Bądź społecznie inteligentny
Inteligencja społeczna
Łączy w sobie siłę inteligencji sytuacyjnej i emocjonalnej.
Inteligencja sytuacyjna to umiejętność analizowania sytuacji, opracowywania strategii, definiowania celów, przygotowywania argumentów i właściwej narracji, aby uzyskać maksymalny efekt.
Inteligencja emocjonalna pozwala nam przyciągać uwagę, skutecznie słuchać, jasno wyrażać siebie, wywierać wpływ, oddziaływać, być empatycznym, a wszystko to szacunkiem.
Inteligencja społeczna pomaga powiedzieć to, co konieczne (zamiast niedopowiedzeń), być usłyszanym (zamiast zlekceważonym), mówić wprost (zamiast owijać w bawełnę). Przekształca myśli w słowa, słowa w rozmowy, a rozmowy w udane relacje.
Jedna inteligencja
Wiele zastosowań
Inteligencja społeczna jest niezbędna dla tych wszystkich, których wpływ i oddziaływanie decyduje o ich sukcesie i dobrym samopoczuciu w pracy.
Handlowcy
- Lepsze zrozumienie klientów
- Zwiększenie zaangażowanie i lojalność klientów,
- Większe sukcesy w negocjacjach,
- Szybsza sprzedaż.
Menedżerowie
- Wspieranie zaangażowania i motywacji zespołu,
- Zwiększenie produktywności w zespole,
- Lepsze radzenie sobie z nieporozumieniami.
Szefowie projektów
- Większe zaangażowanie interesariuszy projektu,
- Sprawniejsze zarządzanie swoim projektem,
- Stawanie się bardziej zwinnym,
- Łatwiejsze radzenie sobie z nieporozumieniami.
Zespoły
- Rozbicie silosów,
- Lepsze wyniki zespołu,
- Nawiązywanie jakościowych relacji,
- Wzmocnienie ducha zespołu.
We use cookies to improve user experience. Choose what cookie categories you allow us to use. You can read more about our Cookie Policy by clicking on Cookie Policy below.
These cookies enable strictly necessary cookies for security, language support and verification of identity. These cookies can’t be disabled.
These cookies collect data to remember choices users make to improve and give a better user experience. Disabling can cause some parts of the site to not work properly.
These cookies help us to understand how visitors interact with our website, help us measure and analyze traffic to improve our service.
These cookies help us to better deliver marketing content and customized ads.